Service

FÖRSÄKRING

 

Ett års fri försäkring ingår alltid när du köper en klocka för minst 1.000 SEK från oss på KLOCKOR.NU. Försäkringen ersätter din klocka vid stöld, förlust eller skada som du inte kunnat förebygga.

 

Efter det första fria året erbjuds du en förnyelse av försäkringen mot en låg premie. Om din klocka har gått sönder, vänd dig till oss så hjälper vi dig. Om du har fått din klocka stulen eller om den på annat sätt kommit bort, måste du börja med att göra en förlustanmälan hos Polisen, därefter gör du en anmälan via service formuläret nedan eller ta kontakt med oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare med ärendet.

 

Observera att du inte har retur- eller ångerrätt då ditt försäkringsärende blivit handlagt och godkänt av Solid och du blivit ersatt med en ny likvärdig vara (räknas ej som ett nytt köp). Detta gäller vid stöld, totalskada eller om din klocka på annat sätt har kommit bort eller förolyckats och reparationskostnaden överstiger 90% av varans värde. Du blir alltså ersatt med det belopp som står angivet på ditt försäkringsbevis, men du har inte möjlghet att ångra dig efter att du har gjort ditt val.

 

Du är välkommen att kontakta vår serviceavdelning på [email protected] vid eventuella frågor.

 

Vill du göra en adressändring eller önskar du avsluta din urförsäkring, så går det bra att göra det här via E-post till Solid Försäkringar AB, kontaktuppgifter till solid. KLOCKOR.NU's urförsäkring är ett samarbete med Solid Försäkringar. 

 

För att ladda hem försäkringsvillkoren i pdf-format klicka här. OBS! Klockförsäkringen gäller endast för kunder mantalsskrivna i Sverige.

 

GARANTI

 

På samtliga klockor lämnas garanti mot material- eller tillverkningsfel utan kostnad för köparen. Olika leverantörer har olika garantitider för sina klockor. Vi följer våra leverantörers garantivillkor vilket är 1-3 år. De flesta klockor har 2 års garanti. Vi erbjuder även 1 års garanti på batterifel då vi inte vet hur länge klockan varit igång sedan produktion till att klockan anländer vårt lager.

 

Garantin gäller inte:

 

1. skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.

2. skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad.

3. skador på uppdragskronor och glas, repor på glas, länk och boett.

4. skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.

5. fuktskador på ej vattentäta ur (vattentät = 10 ATM) Detta gäller även armband.

6. om serienumret har blivit ändrat eller utplånat (gäller ej varor utan serienummer).

 

Eftersom man idag inte använder sig av garantibevis i samma utsträckning som man gjorde förr så är det kvittot på klockköpet som gäller som garantibevis. Ta gärna kontakt med oss om funderingar angående ditt klockköp skulle uppstå.

 

Alla garantiärenden skickas till tillverkaren eller generalagenten för service och/eller reparation. Normal väntetid på garantiärenden är cirka 4 veckor.

 

REPARATION

Vanlig reparation gäller för sådant som varken garanti eller försäkring täcker, eller om du inte har någon av dessa gällande.

 

Kontakta oss innan...

Innan du skickar in en klocka till oss för service: garanti- och försäkringsärenden eller reparation, vill vi att du gör en anmälan via service formuläret eller kontaktar oss för information, så att vi vet att din klocka är på väg. Du når oss lättast på [email protected].

Service

FÖRSÄKRING

 

Ett års fri försäkring ingår alltid när du köper en klocka för minst 1.000 SEK från oss på KLOCKOR.NU. Försäkringen ersätter din klocka vid stöld, förlust eller skada som du inte kunnat förebygga.

 

Efter det första fria året erbjuds du en förnyelse av försäkringen mot en låg premie. Om din klocka har gått sönder, vänd dig till oss så hjälper vi dig. Om du har fått din klocka stulen eller om den på annat sätt kommit bort, måste du börja med att göra en förlustanmälan hos Polisen, därefter gör du en anmälan via service formuläret nedan eller ta kontakt med oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare med ärendet.

 

Observera att du inte har retur- eller ångerrätt då ditt försäkringsärende blivit handlagt och godkänt av Solid och du blivit ersatt med en ny likvärdig vara (räknas ej som ett nytt köp). Detta gäller vid stöld, totalskada eller om din klocka på annat sätt har kommit bort eller förolyckats och reparationskostnaden överstiger 90% av varans värde. Du blir alltså ersatt med det belopp som står angivet på ditt försäkringsbevis, men du har inte möjlghet att ångra dig efter att du har gjort ditt val.

 

Du är välkommen att kontakta vår serviceavdelning på [email protected] vid eventuella frågor.

 

Vill du göra en adressändring eller önskar du avsluta din urförsäkring, så går det bra att göra det här via E-post till Solid Försäkringar AB, kontaktuppgifter till solid. KLOCKOR.NU's urförsäkring är ett samarbete med Solid Försäkringar. 

 

För att ladda hem försäkringsvillkoren i pdf-format klicka här. OBS! Klockförsäkringen gäller endast för kunder mantalsskrivna i Sverige.

 

GARANTI

 

På samtliga klockor lämnas garanti mot material- eller tillverkningsfel utan kostnad för köparen. Olika leverantörer har olika garantitider för sina klockor. Vi följer våra leverantörers garantivillkor vilket är 1-3 år. De flesta klockor har 2 års garanti. Vi erbjuder även 1 års garanti på batterifel då vi inte vet hur länge klockan varit igång sedan produktion till att klockan anländer vårt lager.

 

Garantin gäller inte:

 

1. skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.

2. skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad.

3. skador på uppdragskronor och glas, repor på glas, länk och boett.

4. skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.

5. fuktskador på ej vattentäta ur (vattentät = 10 ATM) Detta gäller även armband.

6. om serienumret har blivit ändrat eller utplånat (gäller ej varor utan serienummer).

 

Eftersom man idag inte använder sig av garantibevis i samma utsträckning som man gjorde förr så är det kvittot på klockköpet som gäller som garantibevis. Ta gärna kontakt med oss om funderingar angående ditt klockköp skulle uppstå.

 

Alla garantiärenden skickas till tillverkaren eller generalagenten för service och/eller reparation. Normal väntetid på garantiärenden är cirka 4 veckor.

 

REPARATION

Vanlig reparation gäller för sådant som varken garanti eller försäkring täcker, eller om du inte har någon av dessa gällande.

 

Kontakta oss innan...

Innan du skickar in en klocka till oss för service: garanti- och försäkringsärenden eller reparation, vill vi att du gör en anmälan via service formuläret eller kontaktar oss för information, så att vi vet att din klocka är på väg. Du når oss lättast på [email protected].

Garanti / Reparation
/ Försäkringsärenden

Innan du skickar in en klocka till oss för service: garanti- och försäkringsärenden eller reparation vill vi att du kontaktar oss. Använder man sin klocka dagligen finns alltid en risk för att klockan skadas, kommer bort, blir stulen eller på annat sätt för-olyckas. Har något av detta hänt finns det olika alternativ att ta ärendet vidare på.

Det kan antingen handla om ett garantiärende (gäller vid fabrikationsfel), försäkringsärende (gäller vid skador orsakade vid plötslig och oförutsedd händelse, även stöld och förlust. För fullständiga försäkringsvillkor klicka här eller en så kallad Vanlig Reparation (gäller för sådant som varken garanti eller försäkring täcker, eller om du inte har någon av dessa gällande).

Läs utförligare beskrivningar ovan för att att säkerställa att du väljer rätt alternativ i formuläret (garanti, försäkring eller reparation). Är du osäker är du välkommen att kontakta oss på 010-810 43 00 eller [email protected] Observera att Klockor.nu förbehåller sig rätten att ändra kategori på ditt ärende.

Hur kan vi hjälpa dig?

Serviceverkstad

Enklare serviceärenden som justering av länkar, batteribyten, trycktestning med mera utförs oftast direkt i vår butik på Vasagatan 13 i Västerås. Mer ingående serviceärenden utförs i vår serviceverkstad som är Skandinaviens största och modernaste där någon av våra certifierade urmakare ser till att just din klocka får det den behöver.

 

 

 

Certifierade urmakare

Våra urmakare har förutom en grundläggande utbildning från IHU-Urmakarskolan i Motala (tidigare urmakarskolan i Borensberg) även gått specialutbildningar i bland annat Schweiz hos de varumärken vi representerar, vilket garanterar högsta servicenivå. Våra urmakare servar även klockor åt våra systerbutiker Nymans Ur 1851 i Stockholm och Västerås samt Krons i Stockholm.